Wanneer een kind leerproblemen ervaart, kan het anders aanbieden van de lesstof helpen. Door de lesstof niet auditief, maar visueel/kinestetisch aan te bieden kan het beter worden opgenomen.
Veel kinderen zijn beelddenkers en hebben behoefte aan ervarend leren (bewegend/visueel). Anders leren met paarden is een methode waarbij kinderen van de basisschool vanaf het tweede leerjaar met paarden worden begeleid. Door aan te sluiten bij de leer- en instructiebehoeften van het kind verbeteren schoolresultaten, wordt het zelfvertrouwen vergroot en gaan kinderen weer met plezier naar school.
Anders Leren met Paarden - Modules
Algemeen
Op reis door de chillzone, leerzone en paniekzone. Herken niet-helpende rode gedachten en leer hoe je ze verandert in helpende groene gedachten.
Spelling
Leer de belangrijkste spellingsregels: dichte klank (hakwoord), lange open klank, korte open klank, tweetekenklank, langermaakwoord, stomme e, sch en viertekenklank.
Gebaseerd op de F&L-methode.
Werkwoordspelling
Hoe zit het toch met die 'd' en die 't' in de tegenwoordige tijd en die 'de(n)' en 'te(n)' in de verleden tijd? Inclusief 't kofschip.
Klokkijken analoog
Ren, rij en spring door de klok met hele en halve uren, kwart voor en kwart over en gebruik het stoplicht voor minuten.
Klokkijken digitaal
Grip op de tijd door de digitale vrienden aan elkaar te koppelen.
Tafels
Welke tafel(s) wil jij leren? Ontdek het patroon en zet ze in je hoofd.
Kijk op www.anderslerenmetpaarden.nl voor meer informatie.